Historia E30

Pierwszy model samochodu BMW E30 wyprodukowany został w grudniu 1981r. Początkowo dostępna była jedynie wersja dwu-drzwiowa, jednakże kolejne lata przyniosły wersje cztero-drzwiową, kombi, cabrio, oraz Top Baur. Ostateczna produkcja zakończyła się w 1994r.


 

Rok 1988 wiąże się ze zmianą chromowanych zderzaków i list części z tworzywa sztucznego, zmiana tylnej lampy z wąskiej na szeroką oraz nowymi wlotami powietrza wraz z światłami przeciwmgłowymi.


 

Produkcja BMW E30 dedykowana była głównie na rynek europejski, japoński, amerykański oraz południowoafrykański. Liczba samochodów E30 na rynku znacząco spada, dlatego zadbane egzemplarze nabierają wartości i cieszą się powodzeniem. Następcą tego modelu jest E36 wyprodukowany w 1990r., jednakże ze względu na popularność, nowe sztuki E30 wychodziły na rynek aż do 1992 roku, natomiast wersja kombi do 1994r.


 

W modelu E30 producent oferuje bardzo trwałe i wykonane z najwyższej jakości materiałów silniki benzynowe oraz diesla. Silniki o pojemnościach w zakresie od 1,6l do 2,7 o oznaczone są kolejno: m10, m20, m21, m40, s14 oraz spełnią wymagania nawet najbardziej wymagających kierowców. Jednostki sześciocylindrowe zużywają paliwo w zakresie około 13 l/100 km, natomiast czterocylindrowe 8 -10 l/100 km.


 

Podczas korzystania z pojazdu,  należy pamiętać o konserwacji oraz prawidłowych zasadach eksploatacji. Dopuszczenie do zatkania kanalików olejowych skutkuje szybszym zażyciem elementów głowicy. Przyczyną niedrożności najczęściej jest nieodpowiednie dostosowanie parametrów oleju do wymagań technicznych silnika (np. zbyt gęsta ciecz). Zalecana jest także wymiana pasków rozrządu, wraz z wszystkimi niezbędnymi elementami przed okresem eksploatacji przewidzianym przez producent, uwarunkowane jest to nie wytrzymałością materiału w przewidywanym okresie.